Klart-och-tydligt-garanti

Ett besiktningsutlåtande ska inte vara en hyllvärmare utan kunna användas för att höja värdet på ditt hus och skapa ett hållbart, härligt hem. Fastnar du på ett ord, känner dig osäker på vad som menas eller bara vill ha mer nedskrivet för att inte glömma bort det? Varför spelar ingen roll, vi förtydligar ditt besiktningsutlåtande tills du tycker allt är klart och tydligt.

Vi förtydligar utlåtandet tills du är nöjd
  • Få muntliga förklaringar av din besiktningsman på telefon.
  • Få skriftliga förtydliganden i ditt utlåtande.
  • Få både muntliga och skriftliga förtydliganden.
Så gör du för att utnyttja din garanti
  1. Kontakta oss när du fått ditt utlåtande och berätta vad du undrar över samt om du vill få ett muntligt eller skriftligt förtydligande, alternativt både och.
  2. Vi bokar en tid då din besiktningsman ringer upp dig och/eller så förtydligar besiktningsmannen ditt besiktningsutlåtande skriftligt.
  3. Du och din besiktningsman pratar igenom dina funderingar och/eller så mejlar vi ett uppdaterat utlåtande till dig. Klart, och tydligt.

2 års ansvarstid

Vi strävar alltid efter att leverera tjänster av högsta kvalitet. Som ett bevis på det tar vi ansvar för vårt arbete i 2 år från att vi slutfört ett uppdrag. Det gäller alla våra tjänster.

Ansvarstiden träder in när vårt uppdrag till dig är slutfört. Alltså efter du fått ditt besiktningsutlåtande och haft ett par dagar på dig att läsa igenom det. Först därefter börjar de 2 åren räknas.

Reklamation och ansvarsförsäkring

Är du inte nöjd med ett arbete vi gjort ska du självfallet kontakta oss så vi tillsammans kan reda ut vad som hänt. Handlar det om ett fel som föranleder en reklamation behöver vi få in ett skriftligt underlag från dig.

Givetvis är vi ansvarsförsäkrade så du kan vara trygg med att få ut ersättning du bedöms ha rätt till. När vi får in en reklamation går den således vidare till vårt försäkringsbolag för utredning.

Hör av dig på en gång

Fastän vi har en ansvarstid på 2 år ska du alltid kontakta oss så snart du kan om du upptäcker ett fel i vår tjänst. En reklamation ska lämnas inom skälig tid, vilket är senast 3 månader från att felet upptäcktes, men ju snabbare desto bättre. Det är alltid enklast och bäst för alla parter att reda ut ett problem så fort som möjligt.

Eftersom vi strävar efter kontinuerlig förbättring blir vi tacksamma för dina synpunkter, oavsett tidsrymd. Hör av dig till vårt Kontaktcenter och berätta om din upplevelse. Alla synpunkter som lämnas in till oss går direkt till mig som VD.

Allt gott!
Cim Östervall
VD Husdiagnostik Sverige AB